Vi säljer givetvis inte tobaksvaror till dig under 18 år!
Dessa villkor gäller för beställning inom Sverige.
For customers outside Sweden. Please contact us first for more information!
Svea checkout and Trustly bankpayment are available only for customers from Finland at the moment.
» Betalningssätt
Förskottsbetalning till BG 5711-7863
Swish (manuellt) till nummer 123 47 17 260 (Naturkonsult Falkenberg AB)
Postförskott/Efterkrav (Avgift 150:00)
Svea Trustly direktbetalning via din internetbank
Svea Faktura och Delbetalning
Tilbudet följer gällande regler enligt Pyment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS).
» Betalning med Svea checkout
Använd Svea för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Svea kan du sätta in pengar
direkt via din internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea m.fl.).
Eller få din beställning mot Faktura.
» Betalning med Swish
Swish är ett säkert, smidigt och kostnadeseffektivt sätt för oss att ta emot betalning från dig.
Vi ser gärna att ni använder Swish framför Svea.
Vill du betala med Swish skall du välja Swish (Manuellt) i kassan.
Precis som när du förskottsbetalar till vårt BG uppger du totala ordersumman och
ordererkännandenummer när du Swishar. Det finns alltså ingen automatik!
Du betalar med din App helt manuellt.
Om du beställer från en dator, kommer det upp en QR-kod på skärmen när beställningen är klar.
Skannar du den med din Swish-app, fylls all information i automatiskt
» Leveranstid
Alla priser är inklusive moms. Alla leveranser sker normalt inom 3-5 dagar efter din beställning/betalning.
Orrder med en totalvikt under 1 kg skickas som brev med Posten på tisdagar och torsdagar.
Order med en totalvikt över 1 kg skickas som paket med DHL på tisdagar och torsdagar.
Tänk också på att det tar någon dag om du förskottsbetalat, innan vi ser betalningen.
Du skall alltid få ett ordererkännande på din beställning via mail. Har du inte fått ett ordererkännande
efter en timme så var snäll och hör av dig. Då är det något som inte blivit rätt!
Det är inte helt ovanligt att vårt ordersvar kan hamna i din skräppost. De större mailtjänsterna som
Hotmail och Gmail ändrar ständigt sina krav på vad som klassas som skräppost.
Ytterligare leveransbesked skickas enbart ut om vi inte kan leverera inom den
ordinarie leveranstiden 3-5 dagar!
Vid leverans mot Postförskott tillkommer f.n. en PF-avgift på 150:00.
Vid förskottsbetalning görs detta till vårt BG 5711-7863 Naturkonsult Falkenberg AB,
i din vanliga internetbank. Vänta på orderbekräftelse innan någon förskottsbetalning görs.
» Skillnaden mellan Förskottsbetalning och Direktbetalning
Vid Direktbetalning dras pengarna från ditt konto i samma stund som du skickar beställningen.
Om du i det läget väljer betalning via internetbank, kommer du med automatik till inloggning
i din egen internetbank.
Vid förskottsbetalning är det du som bestämmer när betalningen skall göras. Inga pengar dras
i samband med att du skickar beställningen.
Du loggar manuellt in på din internetbank när du vill betala och gör precis som när du betalar
en räkning. Anger vårt BG 5711-7863, summan och ordererkännandenumret som referens (OCR).
Order över 1000:00 levereras fraktfritt. PF avgift på 150:00 tillkommer om du valt Postförskott.
» Villkor Posten
Med Posten skickas allt som väger under 1 kg. Brev ligger kvar två veckor innan det går i retur!
Vi kan tyvärr inte styra över vilket utlämningsställe Posten väljer. Det brukar dock vara det som är närmast dig!
» Villkor DHL Servicepoint
Med DHL skickas allt som väger över 1 kg och samtliga PF oavsett vikt!
DHL:s paket ligger bara två veckor innan de går i retur! Hos DHL går det att välja utlämningsställe.
Normalt väljs alltid det som ligger närmast dig. Om du önskar annat utlämningsställe
uppger du detta i meddelanderutan när du kommer till Kassan.
Du får ett SMS från din Servicepoint med uppgifter om kolli-ID och var och när du kan hämta ditt paket.
Det är därför mycket viktigt att du ALLTID uppger ett riktig mobilnummer!
Om du hellre vill ha en mail-avisering uppger du detta i meddelanderutan när du kommer till Kassan.
Är mailadressen felaktig skickas inte din beställning! Använd därför bara mailadresser som du frekvent använder!
Tänk också på att om du är ur täckning eller har mobilen avstängd en längre tid så kommer inte SMS:et att nå fram!
OBS! Det är mycket färre Servicepoint som hanterar efterkrav. Det innebär att du kan få längre väg att hämta din beställning!
» Returrätt och reklamationer
Enligt distansavtalslagen har du som kund alltid rätt till två veckors ångerrätt och att få full ersättning för varorna du beställt.
Du måste alltid hämta ut dina varor för att kunna omfattas av distansvatalslagen.
Vi ersätter även fraktkostnaden på beställningen. Däremot ersätts inte några returfrakter.
Varorna skall vara oskadade i obruten förpackning och väl emballerade vid retur.
Om du av någon anledning inte löser ut beställda varor utan låter de gå i retur direkt,
så tar vi ut en avgift på 250:00 för att täcka en del av våra kostnader.
» Personuppgifter enligt GDPR
Alla köp hos Tilbudet kräver att du är över 18 år. Du måste därför ange din rätta ålder på alla beställningar.
Tilbudet kontrollerar alltid alla personuppgifter via www.upplysning.se.
En felaktigt angiven ålder klassas som urkundsförfalskning.
Vid eventuell upptäckt i samband med myndighetskontroll kommer detta att anmälas och kan få rättslig påföljd.
Personuppgifter som lämnas till Tilbudet hanteras konfidentiellt enligt GDPR och lämnas aldrig ut till tredje part!
När du väljer att handla hos Tilbudet lämnar du också ditt medgivande att vi sparar dina personuppgifter.
Du kan när som helst kontakta oss och begära ut vilka personuppgifter vi har sparat om dig.
Du kan också begära att bli bortplockad från våra register om du så önskar.
Dock måste vi enligt bokföringslagen spara alla fakturaunderlag i 7 år.